Succes i erhvervsrengøring med kvalitetssikring

Anders Andersens Rengøring har formået at sætte flere succesfulde milepæle i virksomhedens historie. 2013 blev året for rengøringsfirmaets 45 års jubilæum efterfulgt af både 30 og 40 års kundejubilæer for flere af virksomhedens kunder. De mange succeser gennem tiden kan især tilskrives en virksomhedsfilosofi, der sætter fokus på at levere kvalitet i rengøringsarbejdet hver eneste gang og en evne til at fastholde ønsket om ”god kvalitet og ordentlig service”, som har været mantraet siden virksomhedens opstart.

svanemærket Anders Andersen Rengøring

Et stærkt fundament for kvalitetssikring

Hos Anders Andersens Rengøring er man ikke i tvivl om, at den succes, som virksomheden har opnået siden opstarten i 1968, især skyldes en stabil kvalitet i deres rengøringsarbejde. Deres kvalitetssikring er nemlig afgørende for at de kan fastholde deres kunder i rigtig mange år, og det er også den styrke, som virksomheden selv fremhæver som deres unikke styrke.

Virksomhedens fokus på ”god kvalitet og ordentlig service” er styrende for deres indsatser i virksomheden, og fundamentet for Anders Andersens Rengørings kvalitetssikring er baseret på en lang række punkter, som bl.a. omfatter dygtige og uddannede medarbejdere, individuel kundetilpasning, løbende kvalitetsvurderinger og en grundig og præcis planlægning. Den mest afgørende faktor, som de hos dette rengøringsfirma anser som essentiel i leveringen af høj kvalitet, er dog medarbejderne selv og deres motivation. Af samme grund er gode og velordnede ansættelsesforhold også en vigtig del af kvalitetssikring hos Anders Andersens Rengøring. Hos dette succesfulde rengøringsfirma er man nemlig godt klar over, at det i sidste ende er medarbejderne, der skal levere og sikre den høje kvalitet ude ved de enkelte kunder.

Høj kundeanciennitet og et stærkt brand

I 2010 og igen i 2013 og 2014 kunne Anders Andersens Rengøring markere en betydelig succes i deres arbejde med kvalitet i erhvervsrengøring, da de kunne fejre kundejubilæer på både 30 og 40 år. Denne høje kundeanciennitet er bemærkelsesværdig i rengøringsbranchen og hos rengøringsvirksomheden selv fastslår de, at disse begivenheder er et udtryk for, at deres kunder er yderst tilfredse med deres services og ikke mindst den stabile kvalitet, som de leverer. Hos Anders Andersens Rengøring oplever de også, at deres kunder selv fremhæver netop kvalitet som det afgørende punkt for den mangeårige loyalitet.

Af samme grund hører Anders Andersens Rengøring i dag også til blandt Danmarks førende og største rengøringsvirksomheder, hvor de leverer services til store og velrenommerede danske virksomheder. Der kan derfor ikke sås tvivl om, at de i denne rengøringsvirksomhed gennem deres målrettede indsats indenfor kvalitetssikring har opnået stor succes i deres kompetenceområder daglig rengøring, vinduespolering og ejendomsservice, og at de har knækket koden til, hvordan erhvervsrengøring skal drives i det daglige.

Svanemærket rengøringsservice

I 2017 opnåede Anders Andersens Rengøring en yderligere blåstempling af deres seriøse arbejde inden for bl.a. kvalitetssikring. Som den første rengøringsvirksomhed i Danmark og Norden blev de nemlig svanemærkecertificeret i både rengøring og vinduespolering. Ud over at Svanemærket kommunikerer en høj grad af miljøhensyn ved bl.a. at skærpe kravene til brugen af miljøbelastende kemikalier, så er det også en garanti for, at rengøringsvirksomheden lever op til en række krav inden for kvalitetssikring og arbejdsmiljø. Bl.a. skal rengøringsvirksomheder med Svanemærket sikre gode arbejdsforhold og oplære medarbejdere i rengøringsmetoder for at styrke kvaliteten af rengøringen. Desuden stilles der krav til arbejdsmiljø og medarbejderforhold.

Flere fejringer i fremtiden

Hos Anders Andersens Rengøring ser man også med stor positivitet ind i fremtiden. De er nemlig ikke i tvivl om, at fremtiden vil byde på flere fejringer af bl.a. kundejubilæer, som kun vil højne deres kundeanciennitet yderligere. I 2018 vil virksomhedens 50 års jubilæum også stå på programmet – en dag hvor virksomheden kan se tilbage på en succesfuld vækst med tilfredse kunder takket være en stor indsats indenfor især kvalitetssikring.